måndag 9 september 2013

Jaja, det är sänkt pris.

Men ändå.
Trea på Bokus ljudbokslista är ändå roligt.

Eftersom jag ändå inte verkar kunna skriva särskilt bra just nu, hade jag en tanke på att börja rensa i förrådet. Lägenheten är i stort tom på skit, det mesta är nämligen flyttat två trappor ned.
Man flyttar grejer innan visning, för er som inte vet. Mycket grejer. Inte en pinal som talar om vem du är får vara kvar. Jag lämnade mina egna böcker i hyllan. Hehe
Men så är det det där med att det fortfarande är sommar ute.
Att bära när det är hundra grader varmt är jag inte intresserad av. Då väntar jag hellre.

Idag blir det manus om jag kommer igång, annars läser jag istället.
Det är ju en del av jobbet det också.
En skriv - och lässtuga behöver vi då.
Här är den Igen.
Det är ett tag sedan (säkert över ett år) jag visade det här huset första gången. Tydligen inte sålt än. Märkligt. Sämre lägen har sålts. Men vad vet jag, en rätt bostadslös författare av lustiga romaner.

Nu kämpar vi. Okej?


5 kommentarer:

Izabella sa...

Det finns alltid plats åt den rätt bostadslösa författaren i Småland fast standarden är ...khhhmmm...något lägre än på den vackra skrivstugan ;-) Kämpa på Hellberg!

Åsa Hellberg sa...

Tack Izabela. Passa dig, jag och min klan (son, hans flickvän och katt) kanske kommer!:)

cyndi sa...

Fin läsochskrivstuga.
Den ser ändå inte så billig ut ;-)

Jag tror jag låter min mamma få sitta i den där soffan med havsutsikt idag. Hon har precis börjat läsa Sonjas hemlighet och behöver lite lugn lästid. Någon kanske kan servera henne lite kaffe och god mat också. Hon har lite svårt att gå mamsen.

Jag får nog sitta kvar vid mitt skrivbord om jag ska få nåt gjort ;-)

Åsa Hellberg sa...

Hälsa mamma!

cyndi sa...

Det ska jag.
Hon är 71 och har väntat och väntat på att få låna min födelsedagspresentbok :-)

Vi var på samma kalas i helgen och hon rekommenderade Sonja till alla som ville läsa något som man blir glad av :-)