tisdag 10 september 2013

Hellbergs matblogg presenterar

tisdag tionde september.

Frukost: två kokta ägg, en avocado. Tre koppar Gevalia mellanrost.
Lunch: En burk makrill i tomatsås.
Middag: En kycklingfile, en stor bil mozzarella, 15 minitomater, två dl broccoli, basilika, två msk olivolja, i tsk balsamvinäger.

Ingen hunger, ingen luft som behöver ut.
Jag känner mig slankare utan att jag är det, men som ni kanske minns är det känslan jag är ute efter först och främst. Komma i jeansen kommer på andra plats.
Och det är tur att det känns bra för fy tusan vad ofräsch jag känner mig för övrigt.
Trött, svettig och ful ... men ändå rätt glad.
Ja, ni fattar.

I min förort är det snart mörkt.
Jag hade velat bada fötterna men baljan ligger nedpackad i förrådet och jag orkar inte hämta den.
Jag målar mina brutalkorta skrivnaglar istället. Vinröda. Om jag hittar lacket.

18-21 grader fram till på lördag
Sedan, äntligen, får jag mitt höstväder!


Inga kommentarer: