måndag 9 september 2013

Min son är nitton,

vilket säkert är anledningen till att jag inte hänger med när jag läser om en sexåring och hens ett och ett halv år YNGRE syskon som har varsin Ipad.
Är det så idag?
Föräldern som skrev om det gjorde det som om det var alldeles självklart.

På den tiden, när sonen var lika gammal -år 2000 - kopplade man upp via modem och hade minuttaxa, därför fick vi bara koppla upp lite varje dag.
Däremot fick han spela dataspel. De kom på den tiden på cd ...

Jag har ingen Ipad, har du?

12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag har ingen platta, men sonen, 9,5 år, har en ...

cyndi sa...

Nej.
Stackars mej ;-)

Gafflan sa...

Just det! Så var det och i min familj har ingen Ipad.

Annika Estassy sa...

Ja, det blev en iPad istället för ny minipc när min gamla lade av.

Charlotte C sa...

Ingen padda här! Och jag är tillräckligt gammal för att minnas tiden då man använde telefonkiosk och gula sidorna om någon verkade bli sen till ett förutbestämt möte! Fungerade hur bra som helst på den tiden... :)

Fia Filur sa...

Hihi, minns tiden med modem...
Men jo, jag tror att Ipad är ganska vanligt hos barn om föräldrarna har det intresset, för det blir ju ofta så att man introducerar det man själv gillar att göra.

Åsa Hellberg sa...

Charlotte; Åh, telefonkiosk. Och telefonkatalog!

Fia; ja, det är väl så.

Annika; är det bra då?

Gafflan; du och jag!

Cyndi; nä du.

Hanna; det hade min också haft om han var i samma ålder, det är jag övertygad om:)

Sus sa...

Vi har en varsin dator och en padda, vilken jag aldrig använder.

Mina barn har datorer så klart, men dom är ju vuxna =)

Pernilla sa...

Hej bejb.
Jag har en ipad som jag tvingas ha via jobbet. Den ligger inlåst på jobbet och när som helst nu ska jag försöka förstå STORHETEN med ipads för jag fattar inte. Tycker de är urtrista. Mina barn har tillgång till varsin padda. Tror inte det är ovanligt. På gott och ont.

Åsa Hellberg sa...

Det är bara jag som inte hänger med ... vilket känns lite konstigt:)

Anneli Stålberg sa...

Jag fick en av familjen i 50-årspresent. Fast hela familjen använder den väldigt mycket.

Anne sa...

Jag har heller ingen Ipad och inte mina barn heller. Den ena tjänar visserligen egna pengar och kan köpa själv, men vi verkar klara oss bra ändå.