lördag 14 september 2013

Kolla här vad fint

Cyndi har målat!

































Jag beundrar dem som kan hantera penna och pensel. Själv har jag fantasi nog men ingen möjlighet att göra något av det eftersom jag helt saknar förmåga att konstnära.

Däremot känner jag mig tryggare och tryggare med mitt eget hantverk; att skriva små lustiga historier om kärlek och vänskap. Och att jag kan göra det på mitt sätt.
Jag kan bara inte skriva just nu.
Men det gör inte ett dugg. Om jag skulle fråga förlaget skulle de troligtvis säga att det är bra om jag har ett nytt manus klart i april, när "En liten värld" kommer ut.  Jag kommer att vara klar långt tidigare än så.
Om jag bara får en lägenhet, eller i alla fall besked om att en är min (så får jag väl hyra i andra hand ett par månader.)

Just nu (kan ändras till tisdag då ansökningstiden går ut) ligger jag bra till på TRE lägenheter i Farsta. Jag skulle LÄTT kunna bo i vilken som helst av dem.
På måndag ska jag titta på den första och jag kommer nog att be er hålla tummarna för den.
Så fort jag såg den visste jag att där vill jag bo.
Trots litet.
Trots dyrt.
Där vill jag bo.

11 kommentarer:

Izabella sa...

Då håller jag tummarna för att du ska få den lägenheten på måndag ;-)

Anonym sa...

Kommer det någon mer bok om Sonjas vänner ??? :)

Åsa Hellberg sa...

Izabella; tack!!

Anonym; jag vet inte, kanske någon gång. jag har en trea i huvudet:)

Vad jag däremot vet helt säkert är att det kommer en bok om ett gäng nya vänner. "En liten värld" heter den och den kommer ut i april.

Snäckskalsdalen. sa...

Jag håller tummarna, så klart, för lägenheten. Men varför ska du flytta? Ah, det har jag ju egentligen inte med att göra......men jag trodde du trivdes så bra där du bor nu.

And write on!

Marina sa...

Eftersom jag alltid (eller i alla fall rätt ofta!) gör som jag blir tillsagd, så håller jag tummarna.

Ebba Range sa...

Måndag är en bra visningsdag - tror det fixar sig!

Anonym sa...

Tack !!! Jag kommer defenetivt läsa nästa bok, och lycka till med boendet!! / åsa här oxå!!

cyndi sa...

Ömsesidig beundran då ;-)

Och jag har fantasi nog för att skriva.
Men vet inte om jag skulle kunna få ihop det till en bok.
Så jag beundrar dig som kan det.
Jag försöker inte ens.

Ser fram emot att läsa din nästa bok.
Och nästa och nästa.

För visst hittar du nånstans att bo.
Och där finns det skrivro och ensamtid.
Såklart :-)

Åsa Hellberg sa...

Cyndi; jag hoppas verkligen det!

cyndi sa...

Du får låna min hängmatta annars ;-)

(Nä. Det finns en lägenhet till dig.)

Åsa Hellberg sa...

Alla stockholmslägenheter mottages tacksamt :)