söndag 15 augusti 2010

00.00

och lördag glider över i söndag.
Jag har varit i stan och fått mig lite Cornelis till livs av bland andra Ann-Louise Hansson. Det svängde som tusan framför Operans entré och arrangemanget till "Balladen om Fredrik Åkare" var strålande.



Lalalalalalalalalala gick jag runt och nynnade medan jag passerade mitt gamla vattenhål Café Opera på väg in i Kungsan och till den mer moderna musiken.
Vi kan väl säga att jag inte kom så långt.
Medan jag hade lyssnat på Cornelis hade Kungsanartisterna rockat klart och det var helt enkelt slut på den tillställningen.

Alltså plockade jag upp två av tre unga och stuvade in dem i bilen som jag lite fiffigt hade parkerat nedanför slottet. Vips hem med dem och nu sitter jag här och väntar på den jag inte fick med mig.
Han som tillhör mig och som har ett batteri som "tyvärr är urladdat" vilket jag meddelades redan runt nio.

Men jag är cool.
Han kommer nog snart.
Lalalalalalala.

Inga kommentarer: