tisdag 31 augusti 2010

Jag tänker curla lite

och hämta sonen i skolan när han slutar 16.30 eftersom jag inte fick en chans att säga hej då i morse när han smög ut under tiden jag hade en klient.
Hans liv måste funka som vanligt även om mamman har en hemmaverksamhet, vilket gör att jag fortsättningsvis kommer att styra klientbesöken efter hans schema.
På förra skolan var det samma tider varje dag men så ser det inte ut på gymnasiet.
Det kommer att bli lite trixigt, men med rätt uppstyrning kommer det att fungera alldeles utmärkt.

För övrigt kan jag berätta att det verkar vara högsäsong för turister i Stockholm.
Japaner, amerikaner och tyskar i varje hörn.
I Farsta finns det än så länge inte en enda turist.
Konstigt, här som är så fint.
Själv åkte jag för långt med en buss i London en gång och hamnade i en förort där det bara bodde indier.
Det var som att komma till ett helt annat land och kanske är det så att komma till Farsta också?
För exotiskt helt enkelt.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag har aldrig varit i Farsta men jag föreställer mig det som suuuperexotiskt. Du bor ju där t ex. En del andra också, antar jag.

Åsa Hellberg sa...

Oerhört exotisk. Jag är säker på att alla femtiotusen som bor här skulle säga samma sak:)