måndag 30 augusti 2010

Jaha.


Nu har jag haft på mig den här fina cremen hela dagen och ögonen har just börjat protestera.
Synd för dem, för den får sitta på till jag kommer hem ikväll.
Jag har fått en färdbeskrivning inför turen hem till Pernilla, men då den innehåller en massa KÖR INTE och vänster och höger måste jag istället memorera vägen från Eniros karta.
Tyvärr saknar jag en sladd till min GPS, som annars är ett utmärkt sällskap när man inte kan just höger eller vänster.
Jag vet däremot att jag är mätt. Det är en bra början när jag ska memorera kartor.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Idag fick jag din bok i brevlådan. Ska börja läsa den så snart jag läst ut "Mitt liv med Saddam". Det är snart gjort, denna obegripliga, också sanna berättelse, kan man inte släppa. Jag ska snarast ta med mig din bok till bibl och förklara att du kan komma hit som föreläsare. Vi hörs vidare om det.

Anneli Stålberg sa...

Memorera karta, imponerande:)

Du har en bloggaward att hämta hos mig. Du får göra vad du vill med den ville bara tala om hur mycket jag gillar att läsa din blogg :D

Agneta sa...

Mätt är bra! Mätt är ett tillstånd där man ofta känner glädje, tacksamhet och inte skäller på folk...
Jag tycker man ska förbjuda hunger, för det är inte bra!

Maj Korner sa...

Du får berätta för Pernilla att om det är något ord som hjärnan är bra på att ignorera så är det just ordet "inte". Det är därför man ska säga "sitt still på stolen" istället för "väg inte på stolen".

Fast du kom fram ändå va?

faith sa...

Sådana där dyra krämer har en tendens att medföra att mina ögon också rinner:)
Kram

Åsa Hellberg sa...

Anna; det gör vi absolut!

Anneli; jag köpte en sladd till GPSen istället. Tusen tack för din award, jag ska hämta den sen!!!

stort & smått; ja! Bra förbud!

Maj; jag påpekade det:)

Faith; visst borde det vara tvärtom?