lördag 21 augusti 2010

Det finns en hel del

som jag är helt värdelös på att skaffa nytt.

Jag tänker ofta att det vore bra om jag hade en extra uppsättning vita påslakan, handdukar eller kastruller, men av någon anledning som jag inte begriper är det aldrig så att jag kommer hem med något sådant.
Allt utom det kan vi väl säga.
Kuddar har lätt för att komma med hem, så även ljusstakar och böcker.
Inga prydnadssaker dock.
Det finns inte en enda porslins - eller glasfigur i det här hemmet; däremot en hel del foton, vaser, lampor och som sagt, ljushållare.

Idag ska med bestämda steg ta mig till lakansaffären och se om de har något jag vill ha, om inte annat kan det vara så att de har mörkbruna blockljus.

Det känns som det är dags för det nu.

4 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Nya sköna lakan är toppen men det är ju bruna blockljus också så inget kan gå fel ;)

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Anneli; allt gick fel. Jag kom hem med ett par SKOR!:)

faith sa...

Oj vad jag känner igen mig. Jag bestämmer mig för att det är något jág ska inhandla och kommer hem med något helt annat. Skor och väskor är absolut min största lockelse. Har också många skor som är vackra att se men ack så opraktiska att gå i:).
Ljus och olika ljushållare är även en stor fälla. Jag skulle kunna ha loppis och fylla en stor del med enbart ljushållare.
Ljus har en hög mysfaktor men varför nya ljushållare är nödvändiga för detta ändamål är för mig en fullständig gåta.

Åsa Hellberg sa...

Faith, de kan vara väldigt fina:)