onsdag 4 augusti 2010

Vi pratade om kolloväder

innan sonen åkte i lördags, och han kunde påminna sig en regndag på alla år som han har varit på kollo.
Nu tror jag att han minns fel, men sådant här väder vet jag att han inte har haft tidigare.

Jag hoppas så att det blir finare för alla ungars skull, min inneunge behöver ladda med solljus innan gymnasiet drar igång 23 aug.

Personligen har jag inget emot regnskvättandet och molnen, det ger mig all anledning att tända en massa stearinljus.
Inga sådana som doftar, dock.
Vanliga stearin är min grej.

Och när vi ändå är inne på höst (?) kan vi konstatera att jag har lyckats undvika att bada även den här sommaren.
Det gick alldeles utmärkt, tackar som frågar.

Jag tror att jag hellre dör än kliver i kallt vatten.
Det där var naturligtvis en överdrift eftersom jag har en stark övertygelse om att om någon ligger där och plaskar helt hjälplös så skulle jag inte tveka på att uppvisa mina livräddningskonster; men det som ni kallar nöjesbad klarar jag mig helt och hållet utan.

Det jag kan sakna är saltet på kroppen efter badet när huden stramar och luktar hav och tång, och man får värma sig under det stora nytvättade badlakanet som har hängt ute och torkat.
Men det är också det enda.

Hoppas, hoppas att sonen och hans kompisar får en skvätt av det, istället för av regn, senare under veckan.





3 kommentarer:

Olsson punkt slut sa...

På den tiden jag var på kollo om somrarna regnade det faktiskt aldrig.
Det var inte förrän jag var i övre tonåren som jag minns att det kunde komma några droppar ibland.

Åsa Hellberg sa...

Vi tenderar att komma ihåg det som är bra, tack och lov.
I Fjällbacka var det alltid sol hela somrarna och jättemycket snö på vintrarna...:)

Anna sa...

Har heller inte badat än i år. Men ska ta en tur till bästkusten i helgen. Då blir det salta bad... :)