lördag 14 augusti 2010

Jag skulle gärna ha stannat hemma ikväll,

men det går inte när jag har en massa folk jag måste ta hand om utspridda över stan.
Övervakare Hellberg tjänstgör som förälder helt enkelt.
Det gör många andra också ikväll när The Voice har konsert i Kungsan.
Utöver det springs det midnattslopp både för stora och små och så är det kulturfestival med diverse scener utspridda i centrum.

Jag har inga större problem med att kliva runt och se föräldrig ut, mitt dilemma är min rygg som inte funkar så bra efter ett par timmars stående. Men jag är smart och laddar med värktabletter. En treo och en panodil är en perfekt cocktail för onda ryggar.

På tal om cocktails; jag har under sommaren återigen sett Sex & the city.
Vilken briljant serie det var.
Fantastisk dialog och välspelade, underbara karaktärer.

Lika glamourös kommer inte jag att vara i mina forträta skor in the city idag, det familjepriset kommer istället att tas av min son.
Det är mycket parfym och vax på den unge mannen idag...

4 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Kul när det händer mycket på stan tycker jag som bor i Småstaden...;D
Hade också problem med min rygg innan jag började springa...ett tips kanske!?=)=)
Vet också hur tonåringar med mycket i håret och goda dofter luktar!;=)

Kram och ha en skön kväll!
Adela

Pernilla sa...

Jag älskar SATC. FAn att du skrev det där, fick genast lust att kura ner mig och kolla på det - istället för att redigera boken..

Hoppas din rygg klarar sig okej ikväll. Lycka till!!!

Dr Molly sa...

Lycka till, jag förstår vad man har framför sig... ingen rast och ingen ro! KRAM

Åsa Hellberg sa...

Adela; jag skulle ju i alla fall kunna börja att styra upp mitt promenerande...

Pernilla; tack:)