lördag 28 augusti 2010

Varje dag tar jag ett beslut om

att jag inte ska visa mig i mitt centrum i saggiga mjukisbrallor, t-shirt strlk XL och en gammal seglarjacka som jag borde ha slängt för flera år sedan.
Vi talar inte ens om shabby chic här, vi pratar om total nedgradering av det som en gång var en riktigt piffig kvinna.
Idag var inte ens håret torrt när jag klev iväg i mina allt annat än rentvättade gympadojjor.
Om någon, mot all förmodan, skulle känna igen mig skulle de troligtvis tänka"där går hon, den där stackars kvinnan som skrev den där boken, tänk man ser på henne hur hon lider".

För att råda bot på detta kommer jag idag att ägna mig åt att måla kroppens alla naglar, fila där det behövs filas och möjligtvis ta ett varv med färburken på mina nyplockade ögonbryn.
På måndag ska jag träffa ett gäng piffiga brudar hemma hos Pernilla, på tisdag ett par uppdragsgivare och på onsdag ska jag på releaseparty för Malins bok "Bara ett barn". Det går inte för sig att se annat än välmående ut då.

Insidan råkar nämligen vara i toppform, det är det yttre som behöver bättras på och det får jag väl ändå vara tacksam för.

Det är mycket lättare än om det är tvärtom.

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Å vad skönt att det är den sidan som mår bra...samma här!=) Är så happy för det...vill inte ett år tillbaka i tiden utan blicka framåt!

Kram!
Adela

Åsa Hellberg sa...

Det låter som om du är bra på det, Adela!