onsdag 25 augusti 2010

Biblioteksföreläsning

Jag är ledig från min klientverksamhet i morgon och på fredag eftersom jag har föredrag att planera.
Om snart två veckor ska jag föreläsa på biblioteket i Fjällbacka och för det krävs planering, organisering och förberedelser; allt för att jag ska kunna prata fritt och utan manus, vilket alltid är mitt mål.
På ett bibliotek är det förstås boken som är utgångspunkten, vilket bland annat innebär att läsa ett och annat kapitel högt, men allt övrigt vill jag ska vara fritt.

Alltså har jag ett och annat att pyssla med det två närmsta dagarna, men när jag väl få till det så har jag två biblioteksföreläsningar som är klara; en entimmasvariant och nu den som kommer att bli två timmar i Fjällbacka.

Jag ska också planera för den större föreläsningen jag har i Stockholm 18 okt på temat "Vi som älskar för mycket".
Den ska bara få växa klart i huvudet en stund till, sen ni!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ska prata med Marie här på bibl. Kanske du kan komma hit och föreläsa utifrån din bok? Det skulle jag tycka om och säkert flera med mig. Jag driver en kvinnojour här och då skulle vi i jouren kunna visa upp oss samtidigt

Åsa Hellberg sa...

Vilken bra idé, jag antar att ni har kontakt med många som är medberoende.
Jag kommer gärna!

Trollet sa...

Lycka till!

Anonym sa...

Och jag har anmält och betalat för den 18 oktober. :)

Unknown sa...

Jag återkommer till dig när jag pratat med bibblan.

Åsa Hellberg sa...

Trollet; tack!

Millan; Å vad roligt! Varmt välkommen, då ses vi.

Anna; topp!