onsdag 11 augusti 2010

En snigel på ögat?

Nej, men ännu en vagel däremot. Samma öga, ny placering.
Varför får man såna? Eftersom jag inte sminkar mig kan det ju inte vara det.

Strunt samma, det går bort om ett par dagar.
Något som kommer hem om ett par dagar är min unge.
Jag har själv aldrig varit på kollo, däremot var jag på musikläger några somrar på Gerlesborgs konstskola på västkusten.
Där fick vi - utöver all musik - prova att måla, med olika tekniker.
Ingen teknik i världen kan få mig att bli en bra konstnär.
Jag är helt och komplett värdelös på att med en pensel få mina händer att gestalta någonting alls.
Det är knappt att jag kan skriva mitt namn läsbart med en vanlig penna.

Fatta hur bra det är med en dator för mig.
När jag hade maskinskrivning som ämne på gymnasiet hävdade jag med bestämdhet att det var en helt värdelös kunskap.
Jag skulle aldrig, i resten av mitt liv, skriva på en sådan...
Det struntade min fröken i. Hon gav sig fan på att lära även mig rätt fingersättning.
Tack.
Jag behöver bara säga det.
Tack.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Visst är det grymt med rätt fingersättning. Jag lärde mig aldrig i högstadiet, jag hade ungefär samma inställning som du. Sedan var jag i USA ett år och hade en ny fröken. Hon hade samma inställning som din. Nackdelen med det här är att jag har lite svårt med å, ä och ö. :)

Maj Korner sa...

Du kan ju vara glad att det inte är ögat som fått en ny placering. :-)

Lärde du dig när Å Ä och Ö var längst ner till höger på tangentbordet där nu , . - är? Det gjorde jag och jag har fortfarande ingen snits på att skriva de bokstäverna.

Sus sa...

Jag vill också vara på musikläger på Gerlesborg!

HOUSE of ADELA sa...

Hoppas det lilla eländet försvinner...vageln alltså! Min lilla son får det ofta med...han undrar också varför=)
Tror du hade skrivit din bok för hand om du inte hade kunnat "skrivmaskinsskriva"! =)

Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Pernilla; visst var det tur att man fick lära sig det där ändå.

Maj; haha, ja.
Jag kommer inte ihåg det där med åäö, men det låter rimligt.

Sus; du får.

Adéla; nej du:)