måndag 16 augusti 2010

Efter en lång arbetsdag

tänker jag inte göra ett dyft.
Jag har inte ett enda måste eller borde på min lista, där står enbart "koppla av med det Hellberg behagar".
Det betyder i min värld att tända lite ljus och lägga mig raklång i soffan. Hos mig är det mer eller mindre mörkt redan så ljusen behövs.

De behövdes inte i juli, i alla fall inte de elektriska.

Efter att ha fått kvartalets faktura från Fortum kan jag ändå konstatera att min elförbrukning var högre än någonsin just i juli .
432 kWh.
Två rum och kök, där värme och vatten ingår, ingen tvättmasken, en disk i maskinen varannan dag och inte en enda lampa är tänd, är det ens möjligt?

Det enda som skiljer oss från andra tvårumslägenheter är möjligtvis två datorer och två tv-apparater som står på mer eller mindre jämt, men det har de gjort hela året.

Jag måste genast ta reda på vad "normalförbrukningen" är för en tvåa.
Sen ska jag lägga mig ned.

2 kommentarer:

Maj Korner sa...

Här kan du göra ett överslag:

http://iis.energiradgivningen.se/misc/www/kalkyler/hushall/hushall.aspx

Åsa Hellberg sa...

Tack Maj.
Jag har redan stängt av tjuven handdukstork!