tisdag 31 augusti 2010

Tisdag

"Att åka på weekendcharter till New York fixar väl vilket pucko som helst, men det är en rejäl utmaning att få en trist tisdag i november att svänga." Täppas Fogelberg.

Än så länge är det bara augusti, ändå har jag lite novemberfeeling vilket för min del enbart är positivt eftersom jag är oerhört förtjust i hösten.
Nu är jag också ett stort fan av vintern, föredrar absolut våren och tokälskar sommaren så mig kan man inte riktigt lita på när jag säger att jag har En favorit.

Jag är - som jag har redovisat både i bok och blogg - rysligt anpassningsbar, och vill påstå att det emellanåt är en mycket bra egenskap.
Säg den chef som inte har gillat att meddela mig årets tredje omorganisation.
Jag har varit en värdelös anställd på många områden, men aldrig någonsin om det har handlat om att göra något på ett nytt sätt.

Släng en utmaning på mig och jag fångar den, det är nämligen så vi anpassningsbara gör.
Så en tisdag i november? Nä, Täppas, kom med något svårare...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltså anpassningsbar man är. Kände igen mig direkt i din beskrivning. Men det är rätt ok, så länger man själv känner så. Att det är ok, menar jag... ;)

Åsa Hellberg sa...

Absolut!