fredag 20 augusti 2010

Jag har lagt vantarna


på den här!

I kassan på Bokia upplyste personalen mig om att författarens släktskap med den kände kriminologen. Jag fick också veta att hennes förra bok "verkligen var läsvärd".
"Hon bloggar", sa jag som ville verka initierad.
"Bra blogg", la jag till för att verkligen ge ett sken av att vara inne i gänget som hajjar det där med hur en bra blogg - i motsats till de som har utvecklingspotential - ska vara.
Glad rusade jag ur centrumet och missade att den "snurrdörr" som jag klev in i inte gick i samma takt som jag, alltså tjongade jag rätt in i en kant med mina glasögon.
Det rejäla märket under ögonbrynet la jag märke till först när jag kom hem. Ögonlocket kommer troligtvis att anta samma nyans av grått som himlen utanför min balkong just nu uppvisar, vilket inte gör ett dyft.
Jag är glad att glasögonen klarade sig och att jag nu vet exakt vilken bok som ska bli mitt sällskap i eftermiddag.

7 kommentarer:

Sus sa...

Hahahaha!
Förlåt!
Men jag ser det framför mig =)
På mitt jobb i Sandviken hade vi många glasdörrar. Det var ständigt flottiga pannavtryck på dessa och lika roligt var det varje gång.
Eller kanske inte den gången det blev blodvite, men annars så...

Agneta sa...

AJ! Men *fniss* =)

Idag kom din bok! Hurra! Orkar nog inte börja läsa ikväll, men i morgon, eller om jag sparar den tills jag ska åka buss på måndag igen... Spännande!

Pernilla sa...

Mäh! Du ska ju komma till mig, då kunde du ju ha fått köpa den billigare. Ju. :) Men du tänker förstås läsa i förväg din filur.

*T* sa...

Sånt där har jag gjort massor av gånger! Särskilt när jag vill försöka verka lite cool sådär. *S* Tur det gick bra med glasögonen, hoppas du inte blev allt för skadad. Kram!

Åsa Hellberg sa...

Sus; haha, ja det såg nog kul ut när jag gjorde det igår också:)

Stort och smått; det är alltid lite nervöst när mina vänner från bloggen ska läsa. Hoppas du får ut något av den:)

Pernilla; jag visste inte att den hade kommit ut,och då var jag ju tvungen. Den är fantastisk, men det vet du ju:)

"T"; nej, ögonlocket är inte ens blått som jag trodde att det skulle bli:)

Malin Persson Giolito sa...

Men. Hur kan jag ha missat det här. Fina Åsa. Jag vet inte hur jag ska förklara det här, men bara att du har gått ut och köpt min bok gör mig alldeles mjuk i hjärteroten. Tack. Vi ses snart.

Åsa Hellberg sa...

Vi ses snart, Malin!