lördag 14 augusti 2010

1. Lördag

och det finns många anledningar att ta sig till en badstrand för att återfå den solbränna som hos mig nu mest är ett minne. Jag har dock ingen lust och tror mig faktiskt vara färdigsolad för den här säsongen, men det är vad jag tror som sagt.

2. Egentligen hade jag tänkt att blogga om besatthet, och om att det vi är besatta av är dysfunktionen (missbruket, undvikandet, lögnen) snarare än personen själv.
Den karamellen (?) får ni dock suga på.

3. Här kan lyssna på världens bästa schlagerlåt.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

:) Eloise. Verkligen? :)

Åsa Hellberg sa...

Verkligen!

Anonym sa...

Jag kan nog hålla med dig - för min del - men jag är så med allt; jag måste förstå hur/varför det fungerar (inte bara att det fungerar). Vet inte om det är besatthet eller om det helt enkelt bara handlar om att jag måste ha logiken i det hela för att kunna antingen använda det eller släppa det? hm...
lycka till i kväll
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; du kanske inte är besatt? Allt medberoende är ju inte det, även om det är ofta förekommande (särskilt utvecklat med sex & kärleksberoende).

Kram Åsa