fredag 5 november 2010

Denna gången kom vi inte hem

med en ny spelkonsol, däremot med en begagnad - vilket är bra nog.
Tack Mediamarkt i Kungens Kurva.

På vägen hem stannade vi i Farsta Centrum för att handla och det gjorde alla andra också.
Madre, vad mycket bilar.
Vi ortsbor vet dock att det alltid finns plats i garaget så medan alla andra irrade runt för att hitta en parkeringsplats gled vi helt smärtfritt ner i underjorden och rattade fram till dörren som leder till centrum.

Idag ska spegeln upp på väggen och medan borrchefen tar tag i sitt kommer jag att laga min alldeles speciella köttfärssås med mycket grädde.
Det blågröna märket som täcker hela min vadmuskel efter fallet från stegen gör att jag kommer att hålla mig långt från borrplatsen och vem som helst som läser min blogg vet att i köket vistas jag bara i när det är absolut nödvändigt.
I det här fallet är det just det eftersom jag därifrån har utsikt över borrväggen och därmed kan ropa kommandon så att allt blir till min belåtenhet.

Och om jag ändå är där kan jag väl lika gärna svänga ihop något jag är någorlunda bra på.

Inga kommentarer: