söndag 14 november 2010

Fars dag

och de som jag betraktade mest som mina pappor, morfar och styvpappa, befinner sig i himlen.
Grattis på er dag.

Där finns den biologiska också men honom var det inte mycket bevänt med, inte som far till mig i alla fall.
Vi kan ju alltid hoppas att han tog bättre hand om de andra sju, men jag har mina tvivel.

Strunt samma, jag bryr/brydde mig inte ett dyft om honom heller så där var vi helt överens.
För mig är svårt att sakna någon jag aldrig har träffat.


Idag hejar jag på alla bra och viktiga pappor.
Hurra, hurra, hurra och hurra!


4 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Ja, instämmer och hejar också på alla pappor som bryr sig om sina barn! Min befinner sig också i himlen...han tillhörde tyvärr "det släktet-inte-bry- sig" mina första 25 år, men det tog sig senare;)

Ha en fin dag vännen!
Adela

Anneli Stålberg sa...

Den här världen styrs upp av alla pappor som bryr sig. Tack och lov för dem!

Åsa Hellberg sa...

Adéla; man kan bli en utmärkt förälder även till vuxna barn.

Anneli; det vetti tusan. Av föräldrar som bryr sig skulle nog jag säga:)

Anneli Stålberg sa...

Självklart är det alla föräldrar som bryr sig och älskar som gör världen till en bättre plats. Men just på fars dag måste jag ändå hylla de pappor som är kärleksfulla och närvarande lite extra. Det finns alltför många både mammor och pappor som inte är det.