lördag 27 november 2010

Nu har jag dammvippat

klart, och därtill blivit bjuden på polsk korv med potatissallad i festlokalen.

Många av dagens städare var närmare 80 år, men där satt det inte fast inte.
Att hoppa upp på stolar för att damma av rören och sedan krypa på golvet för att göra rent lister verkade vara en barnlek för dessa kruttanter.

Idag ska det bli advent i vårt hus.
Jag har i många år haft en granslinga med små lampor som har legat lite piffigt på gardinstången i vardagsrummet, men när hälften av ljusen hade slocknat tog jag bort den.
"Jag bryr mig inte", sa sonen och så trodde jag att jag inte brydde mig heller.
I år gör jag det och ska därför kolla om jag hittar någon prisvärd på Rusta.

Hur mycket, och med vad, pyntar ni med till första advent?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tvättar insidan av fönstren och duschar av blommorna (luktar så frächt sen:)).
Annar byter jag gardiner och dukar samt sätter upp stjärnor, lusstakar och en slinga med "barr" och ljus ute - och ställer fram glöggsetet som får stå hela advent.
Mina gardiner och dukar är inte så juliga så de får sitta till påsk.
Sanna

^sa sa...

Här är det full monty.. Allt fram, allt städas. Full kaos. Hyacinter i varje hörn, amaryllis, tomtar, , julgardiner, lyktor, gran och så knäckkok. Tutti baletti. Jag är nästan helt yr av all julighet som drabbar mig.

Åsa Hellberg sa...

Sanna; Åh, jag borde köpt alkoholfri glögg...

Åsa; haha, det låter härligt.