fredag 19 november 2010

Bra dag

Ja, det blir det väl, eller hur?

Min to do lista är lång idag och innebär dessutom att ta fram Forden ur garaget för lite farande hit och dit.
Bilen fyller 10 år i dagarna.
Den började sitt liv som min tjänstebil och när jag bytte jobb som inte krävde bilkörning köpte jag den av företaget.

Precis som jag så har den skavanker.
Bådas lack börjar bli lätt matt och det krävs en hel del puts för att vi ska glänsa.
Motorerna är inte lika spinnande som de en gång var och när vi ska vrida på ratten mot en ny riktning går det lite trögare än förut.

Däremot är vi båda pålitliga och med nya batterier går våra motorer igång tryggt och stabilt.

Det är fredag.
Nu kör vi!

5 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Ah vilken bra liknelse! Stämmer på pricken in på mig med. :)

Hoppas det blir en härlig fredag! :)

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det är väl så det är. Man måste bara komma ihåg att ladda dom där batterierna emellanåt!
Bradag hoppas jag du får!
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

P.S.
....glömde säga att när fru Venus var här hade hon din bok med sig!
D.S.

Anonym sa...

Trevlig resa och trevlig Fredag!

Åsa Hellberg sa...

Nina; är du ocksp en Ford?:)

Snäckan; japp, superviktigt... och vilken superviktig bok:)!


Livet; tack det samma!