tisdag 23 november 2010

Jag sa till sonen

innan eventet att vi kunde åka hem i paus om han inte tyckte att det var givande.
Det tyckte han.
Han skulle gärna se att vi åker till London i januari och går en tvådagars-utbildning också.

Joseph McClendon kom egentligen inte med några nyheter och mina egna föredrag går ut på samma sak, utan övrig jämförelse vill jag gärna tillägga. Han pratar för utsålda arenor och kursen i London är "begränsad" till tusen deltagare...

Anyway;
att sluta slå på dig själv och att göra sig själv till sin bästa vän känner du igen.
Du känner också igen att resultat, vare sig det är gott eller mindre gott, är det du får av:

en tanke, som leder till
en känsla, som leder till
ett agerande, som leder till
ett Resultat.

Bäst igår:
Att jag fick en helkväll med sonen där vi båda hade lika kul.

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Kavlitetstid med sina barn är guld värd :D
Kram

Åsa Hellberg sa...

Ja, det blir inte så ofta eftersom sonen hellre gör annat än att umgås med mig:)