onsdag 17 november 2010

Idag har jag haft förmånen

att arbeta med en grupp på Dysberoendekliniken och som vanligt blir jag berörd, imponerad och full av tacksamhet.

Sonen ringde när jag var på väg hem för att påminna mig om att han just idag var sugen på kyckligwook.
När det står på önskelistan tar jag gladeligen tag i matlagningen eftersom det tar 10 minuter att fräsa ihop.
Snabbt, lätt och gott.
Själv är jag forfarande sugen på jordgubbstårta.
Det kan hända att jag gör en till jul.
Vi är rätt okonventionella när det gäller julmat. Visst äter vi julskinka, men det är väl också det enda som är ett måste.
Vi äter den mat vi gillar vare sig det är jul eller midsommar och om jag vill ha tårta så blir det tårta.

PS. Har ni tänkt på att alla tv-människor ser så bruna och fina ut?
Det är inte i Farsta de har varit.

4 kommentarer:

Martina sa...

Hehe bruna och samma blekning på tänderna,mysko ;)

Åsa Hellberg sa...

Ja, visst är det.

Mina dagar sa...

Var tvungen att googla på Dysberoende. Oj jag det måste ha berört att få höra deras berättelser!
Härligt att ni inte är så noga med vad som ska serveras och ätas på dessa högtider. Svårt att bryta allt det tycker jag iaf!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Mina dagar; fantastiska människor på kliniken!

Nu är vi en pytteliten familj och kommer inte att ha några gäster så pyjamas och tårta blir perfekt:)