torsdag 11 november 2010

Någon av mina bloggläsare

befinner sig i Thailand och som den vädermänniska jag är vill jag gärna få en rapport därifrån.
För dig som plaskar i på de breddgraderna kan jag berätta att i Stockholm är det grått och kallt.

Inne hos coachen är det dock varmt. Jag har tänt lite stearinljus här och där så att min nästa klient ska känna sig välkommen när den kommer in från den grå och kalla utsidan.
Vattnet har jag i kylen idag. Mina klienter och jag dricker massor.
Det jobbas med någon avloppsstam i huset och köksvattnet får inte rinna ut ur vasken, alltså har jag förberett den dryck som serveras ur kranen.

Att vara förberedd är bra, i alla fall så långt som möjligt.
Det är lättare att ta överraskningar på det viset.
I alla fall blir de färre och därmed lättare att deala med.
Det är en bra kontroll.

Tro mig, det finns sådan också.

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det finns en bra sådan också. :-)

Har aldrig varit i Thailand så jag är tyvärr inte till någon hjälp. :-)

Åsa Hellberg sa...

Inte jag heller, det står på min önskelista:)

Anonym sa...

Här har vi det varmt och skönt som en riktigt bra svensk högsommar men det blir varmare för varje dag så promenaderna blir inte så långa men går man efter beachen har man möjlighet att vila lite då o då i en skön solstol. Vi har med andra ors det riktigt bra och läser din blogg varje gång tillfälle ges Varma solhälsningar från Thailand

Åsa Hellberg sa...

Tjoho, Thailand.
Tack för kommentaren:)