lördag 13 november 2010

Torktumlaren vevar runt

mina dunjackor och tennisbollar, emedan jag sippar på dagens första och sista koppar kaffe.

Det är en god och tyst morgon i förorten.
I tvättstugan mötte jag ett par som verkar driva pensionat eftersom de alltid kommer släpande på tre gigantiska säckar med tvätt, och deras besvikelse över att behöva dela tvättstugan med någon var uppenbar.
Jag förstår dem så väl.
Min besvikelse var dock inte lika stor just idag.
Jag har bokat 10-tiden också för att kunna tvätta allt annat.
Moahahaha.

Som husmor måste jag säga att jag har startat jag den här dagen riktigt bra.

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Här rullar det också. Konstant. Är väldigt glad över att ha egen maskin (även om flera hade varit att föredra) just nu när vi sanerar... PUst.

Unknown sa...

Det dunkar på här också...för egen maskin s a s. Min enda dunjacka ska också får en tvätt och tumling idag tänkte jag.
Ha en skön helg.

Åsa Hellberg sa...

It´s a washing day.

Agneta sa...

Jag har kört igång dagens första maskin. Och nu sippar jag på första koppen kaffe. Diskmaskinen går visst, den också.
/En annan husmor i en annan del av Sverige

Åsa Hellberg sa...

Agneta; välkommen till husmödrarnas förbund.