onsdag 10 november 2010

Hur har ni det med

mössor?
Själv äger jag en.
Röd.
En skidbacksvariant.
Nu tänkte jag skaffa mig en promenadmössa, en sådan som går ner ordentligt över öronen men som ändå har en piffig touch.


På 80 och en bit in på 90- talet var det totalt omöjligt att ha mössa eftersom frisyren krävde ett visst utrymme för att funka.




Jag hade hellre förfrysta öron än en förstörd frisyr.

Sedan dess har jag mognat och skaffat mig platt hår, alltså skulle en mössa passa alldeles utmärkt den här vintern.

Vad tycker ni?
Tofs eller öronlappar?

7 kommentarer:

Gafflan sa...

JAG ser ut som en tönt i mössa och har alltid gjort det. Nu för tiden skiter jag i fåfängan och att jag ser töntig ut och har en pälsmössa á la byfånestuk, päls på insidan, öronlappar och rutigt tyg. Ska det va så kan jag lika gärna go all the way! ;D
PS. Döttrarna vill inte synas tillsammans med mig när jag har den mössan...konstigt!?. DS.

Åsa Hellberg sa...

Min son vill inte ens ses med mig UTAN mössa!

Pennelina sa...

Jag har en supersöt rosa mössa som det står "I love my horse" på, inköpt på Hööks till förmån för bröstcancerforskningen.

Synd bara att jag inte alls passar i rosa ;-) men det spelar ingen större roll här ute i urskogen :-D

Kramar!

Anonym sa...

Vad som helst i mössform förutom öronlappar, tycker jag. Möjligen öronlappar i en kombination med en gubbkesp. Mmmm, gubbkeps, vansinnigt fint. En sån vill jag ha.

Madlar sa...

Nja, inte helt förtjust i mössa. Har väl egentligen ingen frisyr men det korta hår jag har blir ännu plattare eller sprakande stort som ett elkraftverk på högvarv.

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; jag tror att dina hästar tycker att du är jättefin i din rosa mössa:)

Colour; ja, visst är gubbkeps fint, men kallt för öronen.

Madlar, haha jag känner igen det där med spraket.

Anonym sa...

Jag är för varm för mössor - om det inte går ner till 25-30 minus - så för mig blir det pannband för jag gillar inte kalla öron eller förfrysen panna.
Sanna