söndag 14 november 2010

Ibland saknar jag rött vin.

Det är ju vansinningt gott.
Jag kan komma ihåg smaken genom att tänka på den.

Alldeles särskilt kommer jag ihåg den här.



Den har gett mig många goda middagar och om inte minnesluckor, så i alla fall ett gräsligt bakrus.
Jag är inte skapt för att dricka alkohol.
Det är synd på sådant gott vin.

I dagarna är det tre år sedan jag feströkte och drack ett glas vin senast.
Det lutar oerhört starkt åt att jag fortsätter att låta bli i några år till.

Men jag gillade den gode Marques, det gjorde jag verkligen.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Rött vin klarar jag mig också utan. Kan dock göra rödvinssås någon gång ibland, det är gott.

Agneta sa...

Ett riktigt gott rött vin är ren och skär njutning! Helst om man lyckas få till ett vin som passar maten, och tvärtom, fast det sker nästan bara på restaurang.

Värst är det rödtjut man får på after work. Smakar oftast illa. Och så mår man dåligt dagen efter.

Åsa Hellberg sa...

Nilla; det har jag aldrig gjort, men så kan jag inte laga mat heller.

Agneta; testa detta om du inte har gjort det.

Anonym sa...

Rött vin skulle jag INTE klara mig utan... det är alldeles för gott!

Åsa Hellberg sa...

Karina; det får vi hoppas att du skulle klara dig utan!:)