onsdag 10 november 2010

Hämtade sonen och på vägen hem

ligger Mac Donalds.
Bra tänkt, Åsa.

De behövs nu, de tjocka jackorna.
Igår hämtade jag upp mina från förrådet. En röd och en ljust blå.
Smutsröd och smutsblå menar jag.
Det var inte alls vad jag hade räknat med eftersom jag var övertygad om att jag tvättade dem i våras.

Jag kemar inte mina dunjackor.
Jag kan själv.
I alla fall när jag kommer ihåg att tvätta dem.
Tre timmar i torktumlaren betyder att jag tydligen ska tvätta på lördag morgon klockan 7.
Tjoho.

Än så länge är det onsdag.
En bra sådan om ni frågar mig.

2 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag har slutat tvätta mina dunjackor själv. Förra gången krympte den flera storlekar (inte ens dottern kunde ha den)

Åsa Hellberg sa...

Nä, då kanske jag har haft tur? 40 grader och torktumling har funkat.