lördag 13 november 2010

Nej, nej, nej!

Jag vill inte höra White Christmas den trettonde november så tyvärr måste jag stänga av fyrans morgonprogram.
Det är inte så att jag inte förstår att Christer Sjögren troligtvis har en julskiva på gång (grattis, vad roligt. Den är nog jättebra!) men ni vet hur petig jag är med hur det där med jul ska gå till.

Vi börjar första advent, ska vi ta och vara överens om det?

Nu till något betydligt viktigare så här i novembermörkret; min elräkning.
I ett annat inlägg, för ett kvartal sedan, klagade jag över mina höga kostnader och efter korrigeringar i hemmet, där jag bland annat har bytt tv, stängt av handdukstorken och försökt komma ihåg att dra ur nätanslutningen till datorn nattetid, har jag lyckats gå från en kvartalsförbrukning på i snitt 420 till 330 kWh.

Idag ska jag frosta av frysen, är övertygad om att det hjälper till att sänka förbrukningen ännu lite till.

8 kommentarer:

Sus sa...

Jag vill helst inte höra Christer Sjögren någon dag på året.
Faktiskt.

Agneta sa...

Nä, ingen jul före första advent. Men då får man lov att frossa i stället! Åh underbara advent och juletider!

Ninas skrivarlya sa...

Tycker också att allt julstök kan gott vänta till första advent, men jag kan ändå inte låta bli att glutta lite på julsakerna på IcaMaxi och Ikea... ;)

Shamrock sa...

Håller med. Julen börjar 1:a advent och då blir det med buller och bång

Liz Wennberg sa...

Nänä, här ska vi vaggas in i juletid tills den första advent. Ikväll jular vi ihop oss och funderar på julklappar, julbaket och andra juliga saker. Kanske kollar igenom jullådorna; vad saknas där, kan vi kila in på Konsum och uppdatera den lite?

Åsa Hellberg sa...

Heja Första Advent!

Åsa Hellberg sa...

Liz; du får specialtillstånd eftersom du har släppt två böcker i år.

Liz Wennberg sa...

Tack.