lördag 20 november 2010

För första gången

var jag förra veckan tillsammans med människor som alla visste vem jag var när jag presenterade mig.
Casanovas Kvinna är välläst bland klienterna på Dysbereondekliniken, och många är där just tack vare att de hittade min bok.

Jag hade förmånen att för första gången få träffa klienter som helt trasiga mailade eller ringde efter att ha läst den, och som jag hänvisade till kliniken.
Idag, några månader senare börjar de läka.
Mycket tack vare nya vänner som aldrig dömer utan som tvärtom helhjärtat finns där som stöd, samma slags stöd som var en sådan enorm hjälp för mig själv.

Jag kan inte med ord förmedla hur starkt berörd jag är av att min berättelse har varit ett startskott för någon annans resa mot helning.

5 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det måste kännas helt fantastiskt!

Shamrock sa...

Vilken härlig känsla det måste vara

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är otroligt.

Spader Madame sa...

Grattis till det! Det gör mig glad att läsa om!

Åsa Hellberg sa...

Ja, vilken förändring vi kan genomgå med rätt hjälp och stöd. HÄftigt.