tisdag 9 november 2010

Ser ni på Cougar Town?

Den inleddes lite svagt och tramsigt med en medelålders Courtney Cox som raggade unga män, men den har tagit sig rejält och har blivit en favorit.

Jag gillar rutiner - eftersom det ger mig trygghet - och i kväll kommer jag som de flesta andra tisdagskvällar att se serien i sängen och därefter somna gott.
Att garva innan sänggående är en bra idé och jag är glad för att det så jag gör nuförtiden.
Det fanns en tid när jag levde i en konstant oro och då kunde jag helt enkelt inte somna alls, jag kunde inte heller njuta av en bra sitcom eftersom min hjärna var fullt upptagen med att fundera på "Jonas" och vad han gjorde samma kväll, eller kvällen innan eller kanske i morgon.

Det var innan jag förstod att ingenting jag gjorde och ingenting jag sa var betydelsefullt nog för att han skulle sluta med sina erövringar.
Hans missbruk - hans andra kvinnor - var för honom viktigare än hur jag mådde, och jag nära nog drunknade mitt framför ögonen på honom.

Jag är djupt tacksam att jag lärde mig simma i min egen pool.
I hans var det alldeles för trångt.

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Du är så klok.
Och kanske ska jag ge Cougar en chans. Tyckte att det var för tramsigt i början så jag la ner. Men jag behöver inte fler serier så kanske låter jag bli... Har lyckats göra mig fri från Desperate Housewives...

Ninas skrivarlya sa...

Jag är också en rutinmänniska ut i fingerspetsarna. Har också levt med en missbrukare, fast han missbrukade något annat, men jag känner SÅ väl igen det du skriver om tankarna och oron...

Millan sa...

Att slippa oron är ett underverk..kommer snart dig jag med..o Cougar town får jag oxå se utan suckar o stön..min egen tv..i min egen lägenhet..känns ok

Åsa Hellberg sa...

Pernilla; coaugar är strålande underhållning.

Nina: skönt att det är över, eller hur?

Millan; härligt att höra.

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Ja verkligen. Det var så skönt den dagen jag var helt fri. Men det var en lång process som tog några år. Men det är länge sedan nu, så jag tänker knappt på honom längre. Härligt!

Åsa Hellberg sa...

Bra jobbat, Nina!!!