tisdag 2 november 2010

Gårdagens meny

Småpock inklusive gröna oliver. Den skålen ställde jag väldigt nära min egen kropp och när vi bjöds till bords var det bara kärnorna kvar.
  • Nybakat bröd.
  • Fantastisk fisksoppa med Aioli, mycket aioli...
  • En helt ljuvlig varm Brietårta med cocktailtomater, basilika, lite olivolja, svartpeppar och flingsalt.


  • Mer diverse småplock.
  • Äppelkaka och vaniljsås. Jag åt två portioner om man inte räknar den tredje som bara bestod av såsen.

Följande matnyttig information fick jag med mig:

  • Mungbönor är bra mot allt.
  • Surkål också.
  • Vill man gå upp (jodå, det finns de som vill) i vikt ska man gärna äta glass med frukt. Det är en bra kombo.

Jag är helt slut efter att ha skrivit ett helt inlägg om mat och måste nog knoppa en kvart eller så.



4 kommentarer:

Helene sa...

Mums, mums, mums va gott! :)

Märta sa...

Mums! Den där varma brietårtan verkade sannerligen inte fel!

Anneli Stålberg sa...

Oj, vad gott det såg ut!

Spader Madame sa...

Supergott! Mungobönor- funkar det mot hosta?
;-)