måndag 25 oktober 2010

Då var det dags igen,

och jag attackerar måndagen som om den vore en inbrottstjuv.
Hårt och rakt på.

"Alla älskar Federer", hävdar Arne på 4;an just nu.
Tja, nä, helt ärligt så är inte det vad jag känner i alla fall.
Jag har nog aldrig älskat en idrottare och tennis har jag inte uppskattat sedan Björn Borgs baslinjespel.

Det är dock kul att höra med vilken passion sportreportrarna pratar om sina idoler och jag funderar på vem jag pratar om lika uppskattande?
Mina här namnlösa klienter möjligtvis.
De är hjältar på riktigt.

Resan de gör skulle kunna jämföras med om Federer hade snört på sig ett par skridskor och tagit sig till NHL.

Det du, Arne Hegerfors.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Federer?
Ingen aning vem det är ens - och då är det svårt att älska :D
Jag gillade aldrig Björn Borg - kanske han var för självsäker för att jag skulle kunna gilla honom - eller för stursk/högmodig. Lätt att bli de senaste om det går så bra som det gick för honom dock.
Jag dömmer inte honom (har aldrig gjort) men undrar idag varför jag inte varför jag inte gillade honom.
Jag har alltid gillat folk som är lite roliga - kanske på lite klumpigt (inte elakt) sätt - och sånna som verkar ödmjuka.

Själv fick jag gå upp nästan två timmar för tidigt idag - hantverkare skulle komma efter 7 men vattnet skulle också stängas av klockan 8 (då jag senast går upp i vanliga fall) så jag måste vara färdig med allt innan dess. I vanliga fall så behöver jag inte vara klar att gå förr än vid tjugo över tio/halv elva.
Hoppas dagen blir bra för dig

Sanna

Chrissan sa...

Visserligen gillar jag idrott.
Men det finns många sanna hjältar i vårt avlånga land som gås omärkt förbi.

Åsa Hellberg sa...

Sanna; har du varit rädda för självsäkra personer tidigare?Hoppas hantverkarna kom i tid då, när du har varit uppe så tidigt!

Chrissan; visst finns det, mina klienter är sådana!

nillas liv på pinnen sa...

Federer?
Är det någon slags solfjäder?

Åsa Hellberg sa...

Nilla; ja. Från Schweiz. Funkar fint enligt Arne Hegerfors.

Anonym sa...

Nej, Åsa, jag har inte varit rädd för självsäkra personer. Jo - nej jag har blivit osäker - om inte självsäkerheten varit äkta utan spelad därför de är mer oberäkneliga. Det är sånna som kan mobba - andra öppet eller slugt.
Hur tänkte du med din fråga? Jag förstår att det rör min frågeställning men...

Hantverkarna kom och gick precis lagom till åtta så tandborsten fick följa med till jobbet idag - men det gick väldigt bra det med.

kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Ja, det var för din fråga.
Min upplevelse av Björn Borg är inte att han var/är oberäknelig eller självsäker.

Många blir rädda för självsäkra människor, eftersom de jämför sig och förminskar sig själva, men det tror jag inte att du gör.

Oberäkneliga människor är läskiga, det håller jag helt med dig om:)

Kram Åsa