fredag 22 oktober 2010

Japp, nu fick jag så att jag teg.

Förorten är kritvit och än är det inte över. Förhoppningsvis kan jag ta mig en mil österut i eftermiddag då jag ska få hjälp med att byta till vinterdäck.

Det ryktas om att vissa butikskedjor redan har plockat fram julpyntet och här vill jag gärna komma med några ap, ap, ap eftersom det enligt undertecknad är förbjudet med sådant innan 15 november, och i hemmet betydligt senare än så.

Redan förra året listade jag hur allt det där ska gå till och lite senare i höst kommer jag återigen att tala om hur det ska vara.
Först måste höststormarna bedarra.

Nu öppnar mitt kontor.
Kör försiktigt ni som inte har ett sådant hemma eller är på väg till mitt.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Je suis un vabbis idag. Känns som perfekt timing...

Åsa Hellberg sa...

Le vabbis är inte helt ovanligt med pluttar så här års, eller hur?