söndag 31 oktober 2010

Det verkar ha regnat klart.

Och det är bra när jag ska tillbaka till centrum igen.
Första turen gällde bara frukost, den andra kommer att handla om elkontakt, middagsmat och vanligt strosande.
Vän av ordning frågar sig förstås varför jag inte gjorde allt vid första besöket och förklaringen är mycket enkel; det är bara livsmedelsaffärer som är öppna klockan nio.
Kjell & Co, denna fantastiska butik full av människor som vet vad service innebär, öppnar först klockan elva.

Jag har för övrigt förstått något helt genialt efter att ha använt mobiltelefoner sedan den första stora varianten; man behöver inte gå igenom hela adresslistan för att hitta ett nummer, man kan trycka in första bokstaven så kommer alla namn på till exempel M upp.
Revolutionerande!
Det var sonen som berättade det när jag klagade på att det tog lång tid att scrolla fram rätt person.

Jag kommer att spara 10 sekunder!

2 kommentarer:

Gafflan sa...

Hihi!
Tur man har barn så att man får lära sig något nytt. Just det där med första bokstaven fick jag också lärt mig för inte så länge sedan. Äldsta har försökt lära mig hur man använder T9 när jag ska skriva SMS men jag är lite trög och struntar helt i det. Svårt att lära en gammal hund sitta förstår du! ;D

Åsa Hellberg sa...

Nej, Gafflan, du måste använda T9, du kommer att spara 20 sekunder!:)