fredag 22 oktober 2010

Fredagkväll

och i Stockholmsförorten Farsta är det väl synd att säga att det svänger.
Tvärtom skulle man kunna säga att det är fridfullt.
Hellbergs är planlösa och det passar mig alldeles förträffligt just idag.
Sonen ska på party i morgon, så han verkar också rätt nöjd med att vara hemma med mamsen.

Det troliga är dock att vi inte ses på hela kvällen, om nu inte jag skulle komma på idén att knacka på dörren till hans rum och bjuda in mig själv.
Hittills har jag alltid blivit insläppt, om han inte har varit upptagen med någon onlinematch och har en mick inkopplad.
Att jag då kommer in och hojtar uppmuntrande, eller dansar lite för att han ska se att det forfarande är liv i morsan, är inte särskilt populärt.
Själv tycker jag att 80-tals takterna sitter i.
Café Opera, mitt andra (kanske första) vardagrum på det årtiondet, fyller 30 i dagarna.

Det rimliga borde förstås att vara med på festen för att visa var de gamla skåpen står.

5 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Jag tycker med du skulle vara med på festen!=) Ha en mysig fredagskväll hur eller hur;)

Kram
Adela

Gafflan sa...

Klart du skulle vara med på festen ;D
Här svänger det inte heller mycket, maken ser på nyheter, jag sitter ju här vid datorn, döttrarna är på sina rum...familjeliv.
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Tycker jag absolut att du ska!
Visa alla snygga dancemoves vi hade då, det kan ungdomarna behöva lära sig.

Åsa Hellberg sa...

Alla pengar jag la i den baren hjälpte inte, festen var visst igår:)

Jag sparar mina moves till sonen.

Agneta sa...

Mina barn uppskattar fortfarande när jag fuldansar för dem! Eller uppskattar... de skrattar! Det gör de nog inte om några år.
Får passa på att dansa som bara den nu då! =)