lördag 9 oktober 2010

Det är väldigt

färgglatt ute just nu.

Utanför mitt köksfönster har jag många stora, skymmande träd och nu är de som vackrast.
Om bara någon vecka eller så har de tappat sitt bladverk och trots att det är långt till nästa hus har jag en känsla av att det går att se in i min lägenhet när träden inte längre skyddar mig.

Jag funderar på att plocka fram världens bästa stövlar och ta en promenad. Sånt måste jag fundera på eftersom det på intet sätt faller sig naturligt för mig att ta mig ut om jag inte har ett ärende.
Hellberg d.y behöver en ny jacka, vilket kommer att bli ett av ärendena idag.
Om jag sedan får med honom på ett varv runt Farsta återstår att se.

Det är ju inte så att jag har fostrat en skogsmulle direkt...

5 kommentarer:

Agneta sa...

Idag är helt perfekt väder för en promenad! Jag ska ut en sväng om så bara runt gatan. Vi ska städa och förbereda för ikväll, men ut bara måste jag!
Älskar soliga höstdagar!
Hoppas ni kommer ut och hem med en jacka.

nillas liv på pinnen sa...

Lite skönt med lördagar när man kan fixa och dona så som andan faller på.
Jag har också en tonåring som behöver jacka, senaste veckan har hon lånat min. Man kanske skulle ta sig upp på stan?

Åsa Hellberg sa...

Heja höst!

Maj Korner sa...

Ibland tenderar ungarna att ha exakt de egenskaper man själv har. Och inte vill ha!

Åsa Hellberg sa...

Maj; visst är det konstigt (eller inte:)