torsdag 14 oktober 2010

Jag har många gamla fina damer

i mitt hus.

Egentligen skulle jag behöva prata med en av dem om hennes balkongvattning, men jag har inte hjärta att säga till henne att flytta på sina fina blommor.
Det blomvatten som rinner från henne ner över min inglasning överlåter jag åt föreningen att ta hand om. Ett allmänt litet upprop att tänka på att inte vattna blommorna över glipan till balkongen under är så himla mycket trevligare än ett "du där!"

Säkert är det fler än jag som har dylika randiga balkongfönster:



5 kommentarer:

Gafflan sa...

Men åh så förargligt. Svårt att säga till men randiga fönster är ju inte det tjusigaste...ja ja
Kram

Åsa Hellberg sa...

Ja, hon är så väldigt väldigt gammal att jag vill vara lite extra försiktig:)

På sommaren är det ingen fara för då är fönstren på balkongen aldrig stängda...

nillas liv på pinnen sa...

Så där ser alla mina fönster ut nu i höstsolen. Det är nämnda sols fel.

Åsa Hellberg sa...

Hos mig är det två av fyra som ser ut så, resten är bara normalskitiga...

Maj Korner sa...

Du skulle ju kunna tipsa henne om att vattna lite i taget. Det gör jag när jag vattnar på min balkong, då märker man om det börjar bli fullt och droppa. Det där ser ju ut som rena skyfallet.