lördag 9 oktober 2010

Lycka är

att få vara helt ensam i tvättstugan.
Tjolahopp, vad det går undan då.
Det är nästan så att jag överväger att skicka in min 100-år gamla dunjacka i en maskin. Den behöver tumlas i all evighet och idag när alla tanter tydligen gör något annat hade det ju passat bra.

Jag såg just på fyran en 41-årig kvinna som vann 50 000 i 15 år och hon blev så glad, så glad.
Sånt där piggar upp tycker jag.
Fram för fler trissvinnare och låt för all del gärna mig vinna.
Då skulle jag jobba mer idéellt än vad jag har råd att göra idag.
Tänk vad fränt att kunna svara "ingenting" på frågan om vad ett coachsamtal kostar.

Jag gör som Gud sa till mannen som tjatade om att han ville vinna pengar: köp en lott då för tusan.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Det värmde i hjärtat att se denna kvinna/mamma vinna så mycket pengar.
Man blir inte ens avundsjuk när en sådan glad och ödmjuk människa har fått så mycket pengar att spendera.
Jag någon gång tänker jag........

Åsa Hellberg sa...

Köp en lott, för tusan:)

Mille sa...

Håller med.
Tvättstugan är en underlig plats, fyllt med skitiga kläder, men också rena :)
Tar fram en pall, tar med mig kaffet ner och sitter och filosoferar medans det tumlar runt. Ibland kommer en granne förbi och vi tjattrar lite :)

Gafflan sa...

Håller med! I julas gav jag en trisslott till svärföräldrarna och det var vinst på...10000 kr :D
Heja mig!!
Kram

Marie sa...

Underbart med folk som vinner.
När det hamnar hos rätt folk, vanliga folk som inte har en massa överflöd.
Stor kram

Romantik och Verklighet sa...

Ja tänk att kunna jobba ideellt och ändå ha råd att leva, vilken härlig lyx!

Lycka till med lotten. Själv har jag en (för tillfället föraktad) lottorad som står kvar vecka ut och vecka in. :) /Ettan

Åsa Hellberg sa...

Mille; jag är där och tvärvänder, men så har jag turen att bo i samma portupppgång:)

Gafflan; nej, vad kul!

Ettan; jag tror du vinner om du bara håller uuut!