tisdag 19 oktober 2010

This very busy coach

ska träffa sin egen coach idag.
En strålande planering eftersom hon var på min förläsning igår och kan ge feedback på mina hyss.
Föreläsningshyss är det vi gör omedvetet; pillar oss i örat, rättar till kläder (gjorde jag igår), knäpper med penna och annat smått och gott.
Feedback är superviktigt, och allt från röst till gester spelar stor roll för publiken och deras upplevelse.

Redan nu har vi planerat en ny föreläsning 2 dec och jag kommer till dess att vrida temat något. Inte så mycket Casanovas Kvinna utan mer fokus på jaget och den härliga självkärleken.

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det är spännande det där man gör omedvetet. Frågan är hur man slutar göra saker som man gör omedvetet? Har du fått några bra tips?

Åsa Hellberg sa...

Nej, tyvärr, inte ett enda.
Hon tyckte inte att jag hade så många hyss, inte några som störde föreläsningen i alla fall:)

Gafflan sa...

Tänk vad många saker och andra trix man har för sig som man inte tänker på. Lycka till hos coachen!
Kram

Tigris Predikantan sa...

Kul att höra vad hon säger!
:)

Lysande ögonblick! sa...

Ja, så bra med feedback på det sättet. Hoppas mötet gick bra.

Ha en fin dag!

Snäckskalsdalen. sa...

Aha, coachen coachas! Intressant är det verkligen. Och en bra föreläsare får allt ha lite hyss för sig, det tycker jag, det viktiga är väl att talet är intressant, fångande och att det flyter på, en engagerad föreläsare är bra. Alltid. Det tror jag att du är! För du kommer från västkusten om jag förstått rätt!!!
Skojar.
Kram

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; ja , man har ju det.Tack.

Tigris, ja, feedback är alltid nyttigt.

Alexandra; det gick jättebra.

Snäckan; västkusten rules, alltid:)
Alla bra coacher bör ha en egen coach, min har också en och han i sin tur en och så vidare...