tisdag 12 oktober 2010

De tre trisslotterna

inbringade 150:- som nu ska investeras i nya.
Det är mot miljonen som fortfarande står i fokus och vad kan stoppa mig en sådan här dag?

Nu ska jag ta mig en hälsosam promenad till mitt centrum och Konsum där de nya vinstlotterna återfinns (och en hel del mat men det är sekundärt just nu).
Jag måste säga att jag känner mig på ett rent strålande humör.

När jag kommer hem ska jag se på min kusin, födelsedagsbarnet Christian, som kockar på 4;ans förkväll men också tänka lite på mormor som begravdes för nio år sedan, just idag.
När jag träffade henne allra sista gången, två dagar innan hon dog, sa hon "jag vill nog dö nu".
Jag svarade att det var okej, att hon fick det om hon ville.
I alla år hade jag protesterat när hon pratade om att hon nog "inte skulle leva nästa jul", men den här gången var annorlunda för att hon var så gammal och sjuk.

Hon funderade lite, så plirade hon med ögonen och sa:"Men jag vill fortsätta leva också".

4 kommentarer:

Pennelina sa...

Du har flyt du :-D

Kram!

Gafflan sa...

Känns skönt i själen när man är glad och mår bra. Då brukar tankar på kära avlidna släktingar bara vara fyllda med ömhet och sällan med nattsvart sorg :D
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Å tur i vinst=)Sött där med din mormor...saknar min mycket, hon dog när jag var 10 år så det är som du förstår läääääääänge sen;)

Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Pennelina; jordens:)

Gafflan; bara ömhet.


Adela; jag fick behålla min till jag var nästan 40. Vad tråkigt att förlora sin mormor så ung.