söndag 24 oktober 2010

Jag är rätt trött på

gnäll och skitsnack.
Den är si, den gör så, å fy, å blä å vilken idot, å den då, å hon är, å han är och så fortsätter det på bloggar, forum, i tv-program och i det vanliga livet.

Idag på Robinson ligger ett gäng i badet och snackar skit om en lagmedlem vars pigghet tydligen inte passar dem alls.
Nu är det programmet upplagt på det viset, men visst speglar det bara det allmänna - och accepterade - gnällandet?
Är det inte medtrafikanter (eller kanse mottrafikanter) så är det grannar, arbetskamrater, skådespelare, kändisar, tv-program, böcker, filmer eller familjemedlemmar som det klagas på.

Jag tänker slå dövörat till när jag nu ska gå och handla, det är ett bra knep för att behålla min egen energi.

I morgon ska jag till Rival med ett gäng gnällfria personer och lyssna på det det här.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bara vill hålla med.
kram Sanna

Anneli Stålberg sa...

Jag håller med. Tröttsamt är vad det är.

Cattis sa...

Jag håller oxå med. I Robinson för några år sedan var där med en tjej från min stad. Jag tyckte hon var så himla trevlig och ödmjuk. Efter några program kom det fram att hon var med i 12-stegsprogram och sedär ja.... därför gillade jag henne så mycket.

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Sanna, Anneli och Cattis; bra!

Spader Madame sa...

Man kan ju försöka se det positiva med personer och om man inte kan det - för lets face it, det har ju hänt att man träffar en eller annan idiot/troll - så kan man ju strunta i att lägga ned sin själ i att gnälla över honom/henne...

Sus sa...

Vilken höjdarkväll!