måndag 11 oktober 2010

Det var en annan

temperatur ute idag märkte jag den korta promenaden till garaget.
Så mycket mer utomhus än så blir det inte för mig idag.

Inomhus ska jag sätta igång projekt" flytta kläder hit och dit".
Med de ynkliga utrymmen jag har är det en nödvändighet att organisera emellanåt.
Mina "bra att ha sedan 1989" hänger i källaren och där går det inte in en enda pinal till, alltså blir det till att ha återvinningscentralen i fokus.
Den rensningen är alltid värst.
Oåterkallelig.
Näst intill brutal i sin hänsynslöshet.
Bye, bye för små, stora, långa, korta och utslitna kläder.

Vi ses aldrig, aldrig mer.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag ser utrensning som terapi. Ett ton brukat lyftas från mina axlar när utrensningen är färdig :D
Vi ska snart bli med container, åh så härligt!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Jag kommer aldrig att bli med container... jag får vackert fylla forden och åka till återvinningscentralen:)

Anonym sa...

Jag brukar lämna allt till en sekondhandsaffär som jag vet inte "går i eget syfte".
Jag tycker det känns som om det är lättare att andas här hemma när jag rensat ut sånt som helt enkelt inte ska vara kvar.
kram Sanna