måndag 25 oktober 2010

En härlig kväll med 4Good

och kom hem nöjd, glad och inspirerad.

Mia och Morgan känner ni till och kanske även retorikexperten Elaine Bergqvist som jag tidigare har pratat om här.
Just hon avslutade föreläsningskvällen med tips och trix om vilka budskap vi kan sända med våra kläder, röster och gester.
Vi fick börja med att tala om för den som satt bredvid oss vad vi trodde om hennes politiska tillhörighet och musiksmak, eftersom vi förutsätter en himla massa så fort vi träffar nya människor. Behöver jag säga att de flesta hade helt fel?

Samma granne hade vi tidigare - under Mias föreläsning - hissat genom att peppra henne full med positiva kommentarer samtidigt som hon med armarna i luften skrek "Ja, hurra, mer" och puttade in allt gott hon fick höra på sitt eget självkänslekonto.

Morgan Alling berättade om en 19-år lång arbetsrelation som tog slut när han fick nog av att anpassa sig till någon annan.
Tänkvärt.

Vimmelmamman Lotta Grey, vars blogg jag följer, var där och berättade om sin sjukdom och hur hon har valt att hantera den.
Oerhört berörande.

Och nu bilder på kändisar:




Morgan Alling när han signerar en bok till min väninna i pausen.



Mia Törnblom signerar en till mig.
Så där ja.
Det var måndag.
4 dagar kvar på den här veckan.
I morgon sovmorgon och sedan en intervju.
God natt.

Inga kommentarer: