torsdag 21 oktober 2010

Frisk luft

Mina liljor verkar trivas alldeles utmärkt på min balkong, trots kylan.
Frågan är hur jag kommer att trivas när jag nu ska kliva iväg för att se till att ett barn, en katt och en vuxen ska få den mat de behöver under dagen.

Men först ska jag titta klart på Malous program som idag handlar om hemlöshet och till viss del alkoholism.
En brittisk före detta stjärnreporter från BBC, Ed Mitchell, berättar om hur han hamnade på en parkbänk efter att ha supit bort precis allt.
Han hade turen att få hjälp och ettusen nyktra dagar senare har han skrivit en bok (vet ej om den finns i svensk översättning) om sin erfarenhet.
Inte en enda gång under intervjun skyller han sitt liv på någon annan. Ingen bitterhet och inga ursäkter.

Det är nyktert.

2 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh önskar jag kunde se det. Får nog göra det i efterhand helt enkelt. Så intressant.

Ha en fin dag!

Åsa Hellberg sa...

Finns säkert på tv4 Play.