tisdag 28 januari 2014

Ännu en skitnatt att lägga till de andra.

Men det gör inte ett dugg eftersom jag har så stor tilltro till morgondagens läkarbesök. Jag förväntar mig mirakel, faktiskt. Först och främst för jag inbillar mig att jag är den perfekta kandidaten för östrogen. Ingen livmoder och ingen bröstcancer i min mammas släktled. Det betyder att jag inte behöver äta kombinationspreparat som ska vara det som är cancerframkallande. Redan när jag opererade bort livmodern (2005) sa den gynekologen att det var en fördel om jag någonsin behövde östrogen, och efter allt jag har kunnat läsa mig till så hade han rätt.

Det var för övrigt sista gången jag gick till en manlig gynläkare.
I morgon ska jag träffa Rut.
Jag har redan utsett henne till magiker.
Och medan svettattacken jag har för ögonblicket får ansiktet att bli plaskblött, kan väl ni berätta om östrogenet har den positiva effekt som jag hoppas.

3 kommentarer:

sandra sa...

testade du femal balans? visst pratade vi om det för längesedan?

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag testade Femarelle i en månad. Det fungerar på massor av kvinnor, men inte på mig.

Åsa Hellberg sa...

Och nu kom jag på att jag har testat femal balans också, men inte lika mycket och länge som Femarelle.