fredag 10 januari 2014

Jag längtar ständigt hem just nu,

och vill allra helst inte gå utanför dörren.
Det var lite överdrivet för jag är väldigt gärna på Söder, men ni vet vad jag menar.

Nästa vecka har jag någon form av agenda.
På måndag förmiddag har jag en intervju, på kvällen ska jag spela boule och äta middag med en författarkollega. På onsdag ska jag träffa Bonniers och prata om författarkryssningen och på torsdag ska jag på releasefest.
Ni hör att jag måste vila hela helgen så att jag orkar med ett sådant pressande schema under min semester.
Tre veckor kvar.
Tiddelipom. 

Kvällens tablå och jag väljer ettan med På spåret och Skavlan.
Filmkvällen bjuder på den gamla, men mycket goda, Cocktail. Med Tom Cruise. 22.00 på femman.
På elvan klockan 21. Broarna i Madison County. En älskad film av alla utom av mig. Det ska vara lyckliga slut i mina filmer, inte bitterljuva.

Om vi äter tidigt idag kan jag sedan ligga i soffan hela kvällen. 
Bra tänkt Hellberg.
Kör.


3 kommentarer:

Shamrock sa...

Kommer ihåg när man såg Cocktail på bio -den gamla goda tiden (med betoning på gamla)

Åsa Hellberg sa...

1988 :)

cyndi sa...

Å jag trodde jag var ensam om att inte älska den där bro-filmen :-)