söndag 19 januari 2014

Väldigt trevlig middag

med Nisses bror och syster med familjer och jag har precis slagit mig ned i soffan för att meddela er hur mitt liv ser ut.

I morgon är jag hela dagen på förlaget och måste leta fram anteckningsboken jag använder till Sara.
Mitt minne funkar bäst om jag antecknar och jag skulle tro att min förläggare har ett gäng kommentarer om manuset.

Sedan ska vi planera kryssningen och lanseringen av En liten värld. 
Den är förbeställd i hiskeliga siffror i alla fall med mina mått mätt, och det ska bli enormt roligt att få arbeta med den under våren.
Jag tror att den kan bli en hit, hurra!
De trettio första sidorna översätts just nu  till engelska och sedan ska min agent presentera den för utländska förlag.Jag tror att den kan bli en hit i utlandet också! Hurra
Utöver det, så fortgår agentens arbete med Sonjaböckerna och jag kanske har nyheter om dem också i slutet av veckan.

Jag känner en sådan gränslös tacksamhet för det mesta just nu. Det är jag rysligt bra på även när delar av livet failar, men just nu har jag extra mycket att vara tacksam för, känns det som.

Heja 2014.
Du har öppnat strålande!



8 kommentarer:

Anonym sa...

Så gott!
Jag är glad för din skull!
Sanna

Linas drake sa...

Härligt! :-)

Simona sa...

Härligt med förlagsdag! Och kryssning! Och manus!
Du, Åsa?
Hurrrrrrraaaaaaaaaaaaaaa!

Åsa Hellberg sa...

Sanna, Lina och Simona; Tack och Hurra!

Anonym sa...

Heja heja heja! Vad roligt!

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva! Och kram!

Kati sa...

Hurra!

Andra intryck sa...

Kan bara instämma; hurraaaa!!!