tisdag 21 januari 2014

En 5:2-dag.

Och då äter jag ingenting förrän ikväll. När jag körde förra året åt jag nog för mycket när jag väl åt middag, och det ska jag tänka på nu. Istället ska jag fylla på med grönsaker, som jag i alla fall antar är kalorisnålare än mycket annat.

En sådan här dag dricker jag kaffe på morgonen, sedan flera glas vatten, innan jag dricker kaffe (espressopulver) med varm mjölk vid den här tiden. Då klarar jag mig finfint till halv sex.
Idag, som de flesta andra dagar, kommer jag att steka kyckling. Jag är lika galen i det numera som jag tidigare var i fläskfilé och glass.
Jag undrar vad det blir nästa gång?

Låt oss hoppas att det inte är bakverk.
Jag fick en bok med sådana igår på Bonniers Bokklubb när jag var där för att prata om kryssningen.
Den här:

Jag har bett sonen och flickvännen att välja ut ett recept som jag kan göra (alltså, som jag verkligen kan göra. Ni vet väl att jag är en köksidiot, trots att jag har Sveriges snyggaste köksbord.)

Låt oss hoppas att det smakar sådär.
Annars blir det problem.


3 kommentarer:

Anonym sa...

min två-dag idag oxå. känns bra. utmaningen blir middagen ikväll... som sagt moderata portioner...

Shamrock sa...

Jag tror att de är jättegoda. Enda sättet att klara sig är att aldrig baka dem. För... det man inte vet är gudomligt gott det är lättare att motstå

Åsa Hellberg sa...

miagnilla; lycka till!!

Shamrock, exakt. Och de tu kunde inte enas om vilken de ville ha och då blir det ju ingen alls.