söndag 12 januari 2014

God morgon.

Eftersom jag i princip har sovit hela natten så är det en extra bra början på den här söndagen.
Idag ska jag hänga med södermänniskorna. Vi ska ta en tur en liten bit utanför stan. Fika, kolla på grejer och upptäcka något nytt.
Som vanligt ska jag sätta på mig jeansen jag köpte på HM i november eller nåt. Jag har inte tagit av mig dem sedan dess. "Boyfriend" kallas de för, de där som hänger istället för att sitta tajt.
Tack så hemskt mycket, det passar mig perfekt (och försök inte att köra apap50års-kortet med mig, de är för bekväma för att ens tänka tanken.)

För övrigt klagas det tydligen på att en HM-modell kallas plussize, för att hon ser "normal ut" och inte alls "stor."
Skitsnygg tjej som drar större storlekar.
Vad är problemet?
Ska man se ut på ett speciellt sätt om man använder storlek 44 och uppåt (hon drar tydligen 44-46)?
"Men hon ser ju ut som jag, och jag drar medium", ropar någon kändis som väl är livrädd för att kallas plus.
Give me the problem!

Det var väl det jag upprördes lite över så här på morgonkvisten.

Just nu är mitt enda problem om jag ska ta med mina vitahuset-dvd:er eller en bok hem till Nisse, och då fattar ni att jag faktiskt inte har så stora bekymmer för tillfället.

4 kommentarer:

Ebba Range sa...

Mina brallor sprack i fredags - jag har slagit mitt livs viktrekord.

Smycken och Smulor sa...

Hej, jag har precis läst ut Sonjas hemlighet och måste tacka för att dina böcker gett mej läsglädjen tillbaka. Jag fick Sonjas sista vilja av en kvinna jag satt bredvid på tåget till Skåne i höstas och jag fastnade direkt. Hade inte läst böcker på många år pga stress och annat i livet men nu när jag precis läst ut Sonjas hemlighet är jag sugen på att läsa mer...Tack för det!!!!
Marie-Louise

Simona sa...

Måste säga att det är ingen ordning alls på den här bloggen sedan du började kolla på Vita huset. Så få uppdateringar.

:)

En vecka sen Jöback, vad härligt det var.

Åsa Hellberg sa...

Ebba; du är en tunnis, försök inte.

Marie-Louise; tusen, tusen tack. Om du visste vad din kommentar värmer!

Simona; jajaja, ditt eget fel,